Apartmán AQUAPARK - Hotel Bešeňová

Brankovský vodopád, nejvyšší vodopád v Nízkých Tatrách

Zdali máte rádi vodu a obzvláště různé vodní scenérie, zajděte si na méně známé místo v Liptově, které se nachází v Národním parku Nízké Tatry, v obci Podsuchá. Nejvyšším vodopádem v Nízkých Tatrách bezesporu patří Brankovský vodopád, který je od roku 1980 národní přírodní památkou. Jeho výška činí 55m, zároveň patří mezi 5 nejvyšších vodopádů na Slovensku. V zimních měsících se přeměňuje Brankovský vodopád na ledovou stěnu pokrytou mnoha rampouchy a jinými ledovými útvary.

Vodopád vznikl přepadem horského potoka přes skalní hranu.

Brankovský vodopád - Apartmán AQUAPARK - Hotel BešeňováTrasa: je nenáročná 😊 , vhodná i pro rodiny s ratolestmi, k vodopádu se můžete vydat po zelené turistické značce, od parkoviště Podsuchá, podél řeky, po 800m se odbočí vpravo nahoru, poté se pokračuje dolinou podél potoka přibližně 40 minut. Na odbočce je informační tabule seznamující nás jak o vodopádu, tak o místní flóře a fauně.

Pro koho by byla tato túra krátká, může se vydat dále po Brankovském hřebeni na Ostro, odtud sestoupí do části Ružomberoka – Bílý Potok. Z Bílého Potoka se můžete vrátit na Podsuchú (trasa trvá 5-6 hodiny), či pokračovat do Ružomberka.

Brankovský vodopád

Brankovsky vodopád Brankovsky vodopád Brankovsky vodopád Brankovsky vodopád Brankovsky vodopád