Apartmán AQUAPARK - Hotel Bešeňová

Obtížnost – těžká

• Bílý Potok – Vlkolínec – Vlkolínské louky

Tato cyklostezka se vyznačuje stoupáním od samého začátku až do konce 😊 Kde se střídá asfaltová cesta s cestou hlíny, štěrku, a hlavně množstvím volných skal.

Trasa: Bílý Potok (městská část), po asfaltové cestě do vesnice Vlkolínec. Začátek trasy je pozvolný, ale čím více se přibližujeme k Vlkolínci sklon se zvětšuje, asfalt střídá štěrk, hlína, skály. Tento úsek je velmi náročný a tlačí jej skoro 90% cyklistů. Po přejetí skalnatého úseku je pro nás velkou odměnou nádherný výhled.

Oblast: Velká FatraCyklotrasa Bílý Potok - Vlkolínec - Vlkolínské louky

Délka trasy: 4,2km

Začátek: Bílý Potok

Koncový bod trasy: Vlkolínské louky

Převýšení: 321 m

• Zlatá hornická cesta

Kombinace nádherné přírody s výhledy po regionu Liptov, lesní dálnice a kus historie 😊

Trasa: Partizánska Lupča, na křižovatce v Bílé Lupči odbočte vlevo na Liptovskou magistrálu. Na lesní svážce sledujte odbočku vpravo, u 2.velké svážnice (cca 2-2,5km) od křižovatky odbočte vpravo. Dalších 5km mírného stoupání tě odmění nádhernými výhledy. Jakmile dorazíte na křižovatku se žlutou turistickou značkou odbočte vlevo a pokračujte ve strmém stoupání +- 500m. Pokud se budete držet svážnice a ne žluté značky – dostanete se k vrcholu Přední Magury. Nejstrmější stoupání svážnice obejdete, pokud přijedete na kole z východní strany. Při sestupu po žlutéí značce se technickým sjezdem dostanete k místu, kterým jste se na žlutou značku dříve napojili. Hledejte odbočku na svážnici vlevo a dále pokračujte lesními cestami nahoru a dolů do osady Magura. Poté pokračujte po zelené cyklotrase ke křižovatce s Vrchárskou magistrálou. Z Lupčianské doliny se vydejte zpět do Partizánske Lupče.

Po cestě můžeme vidět archeopark Liptovia (pravěká osada u obce Partizánska Lupča), osada Magurka (nejvýše položená osada na Slovensku, 1050 m.n.m. Kolem roku 1250 se zde těžilo zlato), Přední Magura nabízí nejkrásnější výhled na celý Liptov – od Chočských vrchů po Západní Tatry a část Nízkých Tater.

Oblast: Liptov

Délka trasy: 57km

Začátek: Partizánska Lupča

Koncový bod trasy: Vlkolínské louky

Převýšení: 1490m

• Vlkolínec – Pribylina

Jedná se o nejdelší cykloturistickou naučnou stezku na Slovensku, region Liptov a tamní památky.

Trasa: Vlkolínec (památka UNESCA), polní cestou do Ružomberoka (zde pozor na značení), dále pokračujeme po polních cestách do Liptovské Štiavnice, Partizánske Ľupče, v obci Lazisko se nachází křižovatka s modrou cykloturistickou trasou – vydáme se krátkou odbočkou k dřevěnému artikulárnímu kostelu ve Svatém Kříži – největší dřevěný kostel ve střední Evropě, pokračujeme stoupáním k rozhledně Pavčina Lehota, odkud máme krásný výhled na dolní Liptov a podhůří Nízkých Tater. Od rozhledny klesáme na začátek Demänovské doliny, trasa prochází přes autocamp Bystrina a polními cestami se dostaneme do Závažné Poruby. Trasa vybočuje doprava a obchází kopec Hrádok, zde jsou 2 trailové úseky. Nato klesáme do Liptovské Jána. U cyklosměrníku odbočíme doleva, projedeme kolem přírodního koupaliště. Do Liptovského Hrádku vede cesta po silnici, jen krátký úsek. Následuje přejezd přes hráz řeky Belá, polními cestami pokračujeme na Liptovský Peter,  Podbanské

Oblast: Nízké Tatry

Cyklostezka Vlkolínec - Pribylina

Délka trasy: 68km

Obtížnost: těžké

Začátek: Vlkolínec

Koncový bod trasy: Pribylina (muzeum Liptovské vesnice)

Převýšení: 85m

Stoupání: 1349m

Klesání: 1264m

• kolem Liptovské Mary

Cyklostezka vedoucí kolem největší vodní nádrže na Slovensku. Nabízí výhledy na vodní plochu, scenérii Nízkých, Vysokých a Západních Tater, poznáte liptovské obce s kostelíky.

Trasa: Liptovský Mikuláš; Trstené; Bobrovec; Pavlova Ves; Liptovské Behárovce; Liptovský Trnovec; Kvačany; Dlhá Lúka; Prosiek; Liptovská Anna; Bukovina; Bobrovník; Vlašky; Vlachy; Krmeš; Fiačice; Galovany; Svätý Kríž; Lazisko; Pavčina Lehota; Demänovská dolina – Ploštín; Iľanovo; Liptovský Mikuláš

Terén je členitý, bez dlouhých či příliš náročných stoupání.

Oblast: Nízké Tatry

Délka trasy: 71km

Obtížnost: těžké

Začátek: Liptovský Mikuláš (autobusová zastávka)

Koncový bod trasy: Liptovský Mikuláš (autobusová zastávka)

Převýšení: 41m

Stoupání: 377m

Klesání: 336m

Typ: horské kolo (MTB), okružní cesta, pro rodiny s dětmi